Eldobhatjuk a kék-sárga baleseti nyomtatványt – elindult az okostelefonos változat
A mai naptól már mobilon is el lehet intézni a balesetek utáni helyszíni adminisztratív teendőket.
A mai naptól már mobilon is el lehet intézni a balesetek utáni helyszíni adminisztratív teendőket.
Mindeközben gyakorlatilag fel sem nézett a mobiljából.
A határidőig várhatóan 80 ezren tesznek majd így, mondják fel a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) szerződésüket, a vállalati flottaszerződéseket nem számítva – közölte a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége.
Ha már az útdíj lehet a használattal arányos, akkor az autó használata miért nem?
Két szakmai szervezet jelentett be ma azonnali, 15-20 százalékos díjemelési szándékot, mivel a fuvarozók jelentős része csak önköltség alatt tud működni.
Annak a másfél millió gépjármű-tulajdonosnak, aki év végi évfordulós kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással (kgfb) rendelkezik, legkésőbb március elsejéig kell rendeznie az esedékes, baleseti adóval növelt díjrészletét. Mivel a március 1-jei határidő az összegnek a biztosítóhoz való beérkezésére vonatkozik, postai csekken keddtől már senki ne próbálja rendezni az összeget.
Egy magántőkealaptól egy másikhoz kerül át az online biztosítási bróker, több mint 17 milliárd forintot adtak érte.
Az újonnan szerződő felek díja kedvezőbb lett volna, mint a meglévő ügyfeleké.
Jelentős javulás tapasztalható a megkötött kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások száma terén, de úgy tűnik, még mindig van hova fejlődni.
Átlagosan 15 százalékkal nőhetnek a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) díjai a Netrisk.hu előzetes kalkulációja szerint. A Biztosítás.hu 8-30 százalék közötti átlagos drágulással számol.
Érdemes ezeket betartani, mert elmulasztásuk további problémákat hozhat.
A biztosító csak a kárt téríti, nem a javíttatását.
Hogyan alakulnak Magyarországon a leggyakoribb új és használtautó-típusokra kötött casco biztosítások díjai – ezt számolta ki a Genertel legújabb elemzésében.
Az ellentmondás persze részben csak látszólagos, hiszen éppen az a dolog lényege, hogy az autó sérüljön és ne mi. De mint mindennek, ennek is megvan az optimuma.
A gépkocsik tényleges járműadatait – telematikai adatokat – figyelő rendszer erősen igazolja, hogy a gyorshajtás komoly szerepet játszik a baleseteknél.
Napi 500 új kátyú keletkezik csak a főváros útjain, elég komoly esély van belefutni egybe. Az ilyen károknak, statisztikák szerint csak mintegy felét térítik meg. Érdemes rögtön mindent a lehető legjobban dokumentálni.
Lejár a 60 napos határidő a kötelező biztosítás befizetésére.
Öt éve van velünk a „kötelezőhöz” hozzáadódó baleseti adó.
Alapvetően persze a prémiummárkák autóira drága a kárfedezet, de a népautó sem olcsó ilyen szempontból.
További 10-12 százalékkal, 22-25 ezer forint körüli átlagos árszintre emelkedhet a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások éves díja. Egy friss felmérés szerint a folyamatos áremelkedést a növekvő autóhasználattal együtt járó több kárkifizetés indokolja.